כיצד לבחור עורך דין נזקי גוף?

עורך דין נזקי גוף

 

נזקי גוף יכולים לנבוע מסוגים רבים של תאונות – תאונות רכב, תאונות עבודה ו"מחלות מקצוע", רשלנות רפואית, תאונה שהתרחשה סתם כך ברחוב, בבית עסק או בשירות הצבאי. למעשה, למרות שהמונח המשפטי המקובל הוא "נזקי גוף", נושא זה כולל גם נזקים נפשיים עקב תאונה.

 

נזקי גוף עשויים להתבטא בהשפעה משמעותית וארוכת טווח על איכות החיים, יכולת התנועה, העבודה והפרנסה. מדובר פעמים רבות בנזקים משמעותיים, שבהם הפיצוי הכספי משמעותי מאוד כסיוע להתאוששות או להתמודדות עם המצב החדש. אם ישנו חשד לנזק גוף, בעקבות תאונה או בעקבות חשיפה למקור מתמשך לנזק ומעוניינים לתבוע או לברר אם הדבר בכלל אפשרי, יש לבחור עורך דין שמתמחה בכך. כיצד עושים זאת? אלה כמה נקודות מפתח שיסייעו:

האם בכלל דרוש עורך דין?

אחת השאלות הראשונות שנשאלות בנושא זה, היא האם יש עילה לתביעה? במידה ולא, גם אין צורך בעורך דין, שמסיבות מובנות הוא אף פעם לא עניין זול. התשובה הראשונית המדויקת לשאלה זו, היא "אולי". ומאחר שכל מקרה שונה ומיוחד באופנים מסוימים, אין מנוס מהתייעצות עם עורך דין נזקי גוף, לפחות בכדי להבין אם יש עילה לתביעה.

כמובן, המיקום והנסיבות שבהם קרה הנזק, משמעותיים מאוד. חלק מהנזקים, הם גם כאלה שמקורם לא בהכרח ברור. למשל, האם ועד כמה חשיפה לרעש במקום עבודה, היא אכן מקור הפגיעה בשמיעה? או האם ועד כמה חשיפה בעבודה לשמש, אחראית להופעת סרטן העור? כך שמי שמנסה להעריך לבד אם יש לו סיכוי להצליח בתביעה, יקבל תוצאה שהיא בעירבון מוגבל מאוד.

להבין את הצורך

עורך דין דרוש במקרים כאלה בכדי לייצג מול ביטוח לאומי או מול גופים אחרים, שאותם תובעים לפיצויים על הנזק. הייצוג עשוי להידרש גם במקרים של הופעה בבית משפט או פניה חוזרת לביטוח לאומי, עם תביעה לגבי החמרת המצב. כמובן, גם הצד השני לתביעה יהיה מיוצג לרוב על ידי עורכי דין ויביא חוות דעת שפעמים רבות נוגדות את אלה שלכם.

לכן, בכדי להתמודד עם מצבים מורכבים כאלה, מול גופים חזקים דוגמת ביטוח לאומי או חברות הביטוח, צריך שהטיפול בכך יהיה בידי עורך דין שמתמחה בנושא זה. נזכיר, כי מדובר בשילוב של שני תחומי מומחיות מסובכים, שאין לאזרח הממוצע ידע משמעותי לגביהם: עריכת דין ורפואה (בהקשר נזקי גוף). כדאי גם לקחת בחשבון, שלמרות המידע הרב שזמין באינטרנט ובציבור על מקרי נזק מסוגים שונים, כל מקרה שונה ויש לבחון אותו לגופו, בעזרת מומחה מנוסה.

התמחות

מהיבט ההתמחות בתחום, חשוב קודם כל להבין, האם מדובר בעורך דין שמתמחה רק בכך, עורך דין שעוסק גם בכך, משרד שמתמחה בכך או משרד שעוסק במגוון תחומים במקביל. מובן שעדיף איש מקצוע, שזה עיסוקו העיקרי.

עוד נקודה שחשוב לקחת בחשבון, היא שבתוך תחום נזקי הגוף בעולם עריכת הדין, יש עורכי דין שמתמחים במיוחד בתחומי משנה. כלומר, בסוגי פגיעות גוף ספציפיים. בפגישת הייעוץ עם עורך הדין, ניתן גם לגשש ולהעריך, באיזו מידה הוא אכן באמת מומחה לנזקי גוף וספציפית לסוג הנזק שלגביו אתם פונים אליו. עורך דין לנזקי גוף, חייב להבין בתחומים רפואיים ספציפיים.

עורך דין מחלת מקצוע

אם מדובר למשל במחלת עור, עם חשד לכך שהיא נובעת מעבודה ממושכת בסביבת חומרים כימיים מסוימים, לא ייתכן שעורך דין שמתמחה בכך לא יתמצא בהיבט המשפטי של מחלות מקצוע ובהיבטים רפואיים בסיסיים ורלבנטיים של מחלות עור. עוד היבט, הוא האם עורך הדין או משרד עורכי הדין מייצג רק נפגעי גוף או גם חברות ביטוח? מי שמתמקד רק בנפגעים, מנוסה יותר בטיפול עבורם ומי שמייצג גם חברות ביטוח, עשוי להיות בניגוד עניינים מסוים.

מי יטפל?

בהיבט המומחיות, יש עוד נקודה חשובה מאוד: מי יטפל בתיק, בפועל ובאופן שוטף? למה הכוונה? אם זה עורך דין שעובד לבד, הוא יטפל בכל. אבל אם מדובר במשרד גדול, גם כזה שעוסק רק בנזקי גוף, ייתכן שהטיפול השוטף בתיק יתבצע על ידי עורך דין זוטר או אפילו מתמחה שעובד במשרד. זאת, גם אם הפגישה הראשונה הייתה עם מי שעומד בראש המשרד. משמע – איש מקצוע אמנם, אבל לא מנוסה כל כך.

מוניטין

חשוב ביותר, להקדיש די זמן לחיפוש מידע על המומחים שאליהם פונים. ניתן לעשות זאת כיום בקלות, באמצעות מחשב וחיפוש חופשי באינטרנט. בין מקורות המידע, תמצאו אפילו קטעים שהתפרסמו מפסקי דין. כמו כן, ברשתות החברתיות ניתן לעתים למצוא מידע נוסף, במיוחד בפייסבוק ואולי גם ברשת המקצועית לינקדאין.

חשוב לשים לב למספר שנות הניסיון של עורך הדין וללקוחות בולטים שהיו לו (ככל שישנם ושמוכנים לפרסם). כמובן, אם יש המלצות אישיות מאנשים עליהם אתם סומכים, מצוין. במידה ולא, המלצות באינטרנט כדאי לקחת בחשבון, אבל בעירבון מאוד מוגבל. זאת, בעיקר לגבי הביקורות הנלהבות לגמרי או אלה שמבקרות באופן חריף במיוחד.

תשלום

גובה התשלום, הוא מטבע הדברים נקודה חשובה מאוד ולעתים די כואבת. טיפול משפטי בתיק, עשוי להיגרר חודשים רבים, מסיבות בירוקרטיות שלא תלויות בכם או בעורך הדין. שלבים שונים בתהליך עשויים לדרוש שוב ושוב את מעורבות עורך הדין שלכם וכתוצאה מכך, לעלות לכם כסף.

 

מצד שני, עורך דין טוב חוסך לכם בשלבים מיותרים ומסייע להשיג את מרב הפיצוי שמגיע לכם, במידה ואכן מגיע. התשלום עשוי להיות שונה בהתאם לנסיבות ולסוג הטיפול בלקוח. למשל, פגישת ייעוץ, ייצוג בבית משפט או טיפול שוטף בתיק. כך שחשוב לקבל תמונה כללית טובה, של סדר הגודל של העלות לאורך זמן, בהיבטים השונים. האם שכר הטרחה ייקבע לפי שעה? בצורה אחרת? חשוב לברר מראש. למעשה, יש דרכים רבות לתמחר שירות מסוג זה.

אחת האפשרויות, היא ליצור קשר בין גובה השכר לגובה הפיצויים שיושגו. נציין, כי לשכת עורכי הדין מפרסמת תעריפים, אבל הם רק בגדר המלצות. למעשה, כל עורך דין קובע את המחיר בעצמו. כך שישנו שוני לא קטן בין משרדים שונים ומשתלם לבדוק ולהשוות זאת. כמו כן, חשוב כמובן לסכם את הדברים במפורש, בבירור ובכתב.

את מי הוא מייצג?

עוד נקודה, לגבי חשיבות היושר והאמינות: עורך דין אמור לפעול לטובתכם כמובן. זאת, כולל במקרים בהם הדבר יצמצם את הכנסותיו. לדוגמא: במקרים מסוימים, הסכם פשרה הוא אפשרות שעשויה לעלות על הפרק. פשרה בין הצדדים עשויה לקצר תהליכים ולחסוך לכם כסף. מבחינת עורך הדין, פירוש הדבר עשוי להיות צמצום בהכנסות, אך עו"ד ישר לא יימנע מלהזכיר אפשרויות כאלה.

כימיה אישית

אחד ההיבטים המשניים אולי, אבל עדיין חשובים, הוא שתהיה ביניכם כימיה אישית סבירה ומעלה. כמובן, הוא חייב לפני הכול להיות אדם אמין, בו אתם בוטחים ואם יש לכם בעניין זה "תחושת בטן" לא טובה, למה לקחת סיכונים? עורך הדין גם הולך להיות במידה מסוימת איש סודכם ומעין יועץ מסוג מסוים ולאורך זמן לא קצר. כך שכדאי שתהיה "כימיה" טובה ביניכם. פגישת ייעוץ ראשונה, לא מחייבת, יכולה להיות דרך טובה לקבל החלטה סופית, בין כמה עורכי דין אפשריים שמצאתם.

פוסטים נוספים

Closeup,Woman,Holding,Her,Wrist,Pain,From,Using,Computer,Long

מחלות מקצוע ומיקרוטראומה

תאונות עבודה מוכרות כמחלת מקצוע או מיקרוטראומה אני רואה לנכון להזהיר אתכם מראש שמדובר בנושאים מורכבים מאוד.  אני לא חושב שניתן באמצעות מאמר אח...
workloss

אובדן כושר עבודה

תביעות אובדן כושר עבודה מתחלקות לשני סוגים עיקריים –  אובדן כושר עבודה בעקבות ארוע תאונתי חד פעמי או אובדן כושר עבודה בעקבות מחלה או אוסף של פ...
Upset driver, stressful situations on road and fast rhythm in modern city

תאונת דרכים בדרך לעבודה – תאונת דרכים בדרך הביתה מהעבודה

נפגעתם בתאונת דרכים בדרך לעבודה או בדרך הביתה מהעבודה? מדובר בנושא מורכב ולכן חשוב לי לחלק את המאמר לכמה חלקים: מהי תאונת עבודה? ומה ההבדל בינ...
wheelchair-908343_640-1-1

הגשת תביעת נכות מהעבודה – המדריך המלא

כיצד מגישים תביעה לנכות בעקבות תאונת עבודה?  וכיצד מגדילים את הפיצוי הפוטנציאלי שלכם?  נדון ב-    ביטוח לאומי תביעת נכות מעבודה – כיצד מתחילים...
תביעת ביטוח מחלות קשות

תביעת ביטוח מחלות קשות

סרטן, התקף לב, מחלת כבד או אפילו השתלת איברים – כל אלו עשויים לזכות מבוטח בהגשת תביעת ביטוח מחלות קשות, שתעניק לו תגמול כספי וחד פעמי על מנת ל...
עורך דין בתביעת תאונת עבודה

תביעת נזיקין תאונת עבודה

מלבד חבילת התגמולים שמגיעה לנפגעי העבודה מהמוסד לביטוח הלאומי, קיימים עוד מספר גורמים מפצים שניתן לתבוע בגין המקרה. במאמר זה נפרט כיצד תוגש תב...
דילוג לתוכן