בית מלון הינו מקום אליו אנו מגיעים לרוב על מנת לנפוש, או במקרים מסוימים לטובת כנסים והרצאות. מאחר ומדובר בסביבה “ביתית” באופן יחסי, או לפחות אינה נמצאת נתונה לחסדי הטבע, כמו מקומות נופש אחרים, הרי שהיינו מצפים כי הסביבה תהיה בטוחה לחלוטין.
עם הניסיון, למדנו, כי בית המלון מהווה סביבה פורה למגוון רחב של נפילות או החלקות המקימות זכות תביעה לנפגע, נפילות או החלקות העלולות לקרות לכל אחד ואחת מאיתנו. כמו כן, ישנם מקרים בהם מפגעים כאלו ואחרים גורמים לנו לפגיעה. אם קרה ונפלתם, או שנפגעתם בכל דרך אחרת בבית מלון, כדאי לכם לקרוא את הטקסט הבא, שמרכז עבורכם את כל המידע לו אתם זקוקים.
מתי ניתן להגיש תביעה בעקבות נפילה או פגיעה שהתרחשה בבית מלון?
ככלל, ניתן להגיש תביעה במקרה בו אדם, שפעל באורח סביר, נפל ונגרם לו נזק, שיכול היה להימנע, במידה ובית המלון היה נוקט באמצעים סבירים למנוע את הנפילה, ההחלקה או המפגע.
בכך למעשה מתקיימים 3 תנאים מצטברים:
- האדם עשה שימוש סביר והתנהל באורך סביר בבית המלון.
- האדם נפל, החליק, או נפגע וכתוצאה מכך נגרם לו נזק.
- בית המלון יכול היה למנוע את הנפילה, ההחלקה או המפגע באמצעים סבירים.
מקרים נפוצים של תביעות בגין נפילה או פגיעה בבית מלון
ישנם מקרים רבים של נפילות ופגיעות מסוגים שונים במתחמים שונים הנמצאים בבית המלון.
7 המקרים העיקריים של נפילות, החלקות ופגיעות הם לרוב:
- נפילה / החלקה במתחם בריכה
- נפילה / החלקה במתחם ספא
- נפילה / פגיעה במדרגות
- נפילה / החלקה באמבטיה או חדר רחצה
- נפילה / פגיעה באזור חדר האוכל
- נפילה ממיטה
- פגיעה בדרכי תנוע ומעברים
המקרים הם שונים ומגוונים ובתי המשפט בוחנים כל מקרה ומקרה לגופו. גם אם המקרה שלכם אינו נמנה ברשימה של המקרים הנפוצים שהבאנו, הרי שיתכן ואתם זכאים לפיצויים וחשוב שתבדקו את זכאותכם בכל מקרה.
מקרים נפוצים של תביעות בגין פגיעה או נפילה בבית מלון
תביעות בנוגע למקרים אחרים של פגיעות בבתי מלון, לרוב מוגשות ביחס למפגעים שקרו במלון שהובילו לפגיעה. בחיי היום-יום שלנו אנו מנסים להימנע ממפגעים כאלו ואחרים. בבית מלון, הציפייה שלנו, כנופשים כמו גם ציפיית המחוקק ומערכת המשפט, היא שמפגעים כאלו יימנעו ככל שניתן. לעתים, לא ניתן למנוע מפגע כלשהוא. למשל במקרה בו בשל תקלה כל-שהיא תגרום לכך שייפער בור, הציפייה היא ריאלית בנוגע ללוחות הזמנים ביחס לתיקון הבור שנפער. יחד עם זאת, על בית המלון לגלות אחריות ובאמצעות שילוט ברור ובולט במגוון שפות וכן, גידור מתאים, של הבור במקרה זה, למנוע את התקרבותם של אורחי המלון למפגע ברמה שעלולה לסכן אותם.
נפלתי או נפגעתי בבית מלון. מה עליי לעשות?
יש לזכור, שהתיעוד הוא חשוב עד מאוד. החל מהרגע הראשון וכל עוד טרם הוסדרו הפיצויים ולכן חשוב לתעד בצורה מהינה ככל שניתן.
5 טיפים שיעזרו לכם במקרה בו נפלתם בבית מלון:
- צילום האירוע וסביבתו. חשוב לצלם או לתעד בכל דרך מהימנה אחרת את מקום הנפילה, ההחלקה או הפגיעה וכן, ככל שניתן את הנסיבות שהובילו לה.
- כמו כן, במידה וישנה אפשרות לאסוף עדויות לנפילה, להחלקה או לפגיעה, שכן, ניתן לנצל את היתרון של בית המלון בעצם היותו סביבה מלאה באנשים שיכולים לראות את שהתרחש.
- לפנות בעצמכם או, במידה ואין באפשרותכם לבצע זאת, לוודא שבוצעה פניה לגורם מנהל בבית המלון בה דווח על הנפילה, ההחלקה או הפגיעה והנסיבות שהובילו לה. ניתן לפנות גם לקצין הבטחון. במידה ומולא דו”ח שכזה, מומלץ לצלם אותו או לקבל העתק שלו.
- יש לפנות לקבלת טיפול רפואי באופן מיידי ככל שניתן ולתעד כל פניה שכזו. כמובן שיש לשמור את המסמכים הרפואיים השונים שמתקבלים.
- יש לפנות לעו”ד המומחה בתביעות נזיקיות במטרה לוודא כי תוכלו לממש את מקסימו זכויותיכם. עו”ד בנו גליקמן הינו מומחה בתחומים נזיקיים שונים.
אילו תביעות ניתן לתבוע בעקבות נפילה או פגיעה בבית מלון?
מובן כי התביעות נגזרות מאופי הנזק. יש לקחת בחשבון שלא פעם, פציעות הנגרמות מנפילות, החלקות ומפגיעות אחרות הינן פציעות קריטיות היכולות להשפיע בטווח הקצר והארוך על תפקוד האדם. ישנן פגיעות שאף יכולות להוביל לנכות ופגיעה משמעותית ביכולת ההשתכרות.
במקרים של פגיעות שונות בבתי מלון, יתכן והזכאות תוכל להיות ממומשת על ידי מספר גופים כגון: ביטוח לאומי, חברות ביטוח פרטיות, כמובן תביעה נזיקין כנגד בית המלון ועוד.
חשוב לבדוק את זכאותכם למימוש כל הזכויות האפשרויות, במידה וקיימות.
מומחים בנזיקין
נשמח לתת לכם שירות מהניסיון הרב שצברנו בטיפול במגוון תביעות נזיקיות ונזקי גוף בפרט. ואנו מזמינים אתכם להגיע אלינו לפגישת ייעוץ עם כל המסמכים והתיעוד שברשותכם, כדי שיחד נוכל להתקדם במימוש כל הזכויות המגיעות לכם. אם נפלתם בבית מלון ואתם רוצים לקבל ייעוץ משפטי מקצועי, מנוסה וקשוב, פנו אלינו לקבלת ייעוץ ותיאום פגישה על מנת שתוכלו להבטיח את זכויותיכם ולדעת שיש מי שמטפל בכם ובתביעתכם.