אישה בת 49 שעובדת בתחום הפרסום, שנפגעה בתאונת דרכים קיבלה פיצוי משמעותי – למרות שלא נקבעה לה נכות רפואית.
מה עשינו:
- הלקוחה הגיעה אלינו יותר משנה לאחר התאונה – ללא תיעוד רפואי מספק.
- הדרכנו אותה כיצד לבסס את תלונותיה במסמכים רפואיים בצורה נכונה.
- רק אחרי שהתיק היה מגובש ומוכן – הגשנו תביעה מסודרת לבית המשפט.
- ניהלנו משא ומתן עיקש עם חברת הביטוח עד להסכם פשרה משתלם.
התוצאה:
- בתוך חצי שנה בלבד מהגשת התביעה – פיצוי של 375,000 ש”ח הועבר ללקוחה!
מה לומדים מזה?
- אין קיצורי דרך מול חברות הביטוח.
- מי שמוותר מראש על הגשת תביעה – מאותת שהוא ממהר להתפשר ומפחד מהליך משפטי. זה מתורגם לפיצוי נמוך.
- הגשת תביעה + ניהול משא ומתן חכם = פיצוי מקסימלי.
מסר חשוב:
אם נפגעתם בתאונת דרכים – פנו מוקדם ככל האפשר לקבלת לייעוץ משפטי. כל מסמך רפואי, כל תלונה, כל תכנון מקדים – יכולים לעשות הבדל של עשרות ואף מאות אלפי שקלים.
פיצוי של 375,000 ש"ח לאישה שנפגעה בתאונת דרכים ללא הוכחת נכות
לקוחה בת 49 (עובדת בתחום הפרסום) פנתה אלינו לאחר חלוף למעלה משנה מתאונת דרכים קשה שעברה, שבמהלכה רכבה התהפך והיא נפגעה בגופה. בתחילת הדרך – לא היה לה כמעט כלום: לא מסמכים רפואיים, לא אבחנות רשמיות, ולא תיעוד ברור לנזק. ובכל זאת, לאחר ניהול מדויק ונחוש מול חברת הביטוח, היא קיבלה פיצוי כספי משמעותי בסך 375,000 ש”ח.
אז איך הופכים כמעט כלום – לתיק חזק שמסתיים בפיצוי מרשים?
הסבר כללי – למה הפיצוי לא נקבע לפי מי ש"צודק", אלא לפי מי שמתנהל נכון
רבים מ־נפגעי תאונות דרכים סבורים שמרגע שהם עברו תאונה – מישהו חייב להם כסף. וזה נכון, אבל רק חלקית. הפיצוי לא מגיע אוטומטית. הוא לא מבוסס על תחושת צדק – אלא על חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תיעוד רפואי נכון, וניהול משפטי מקצועי של עורך דין לתאונות דרכים.
לכן, אחת ההחלטות החשובות ביותר היא כיצד לנהל את התביעה מול חברת הביטוח.
ארבע דרכים לנהל תביעת פיצויים לאחר תאונת דרכים:
- לשלוח מכתב דרישה לחברת הביטוח ולחכות להצעה (לא מומלץ ברוב המקרים).
- להגיש תביעה ואז לנהל מו"מ מול חברת הביטוח.
- להגיש תביעה ולנסות לסיים על בסיס הצעת פשרה של בית המשפט.
- להגיש תביעה ולנהל את ההליך עד פסק דין.
במקרה של הלקוחה שלנו – הלכנו בדרך השנייה: הגשת תביעה ואז מו”מ נחוש מול חברת הביטוח, אבל את זה עשינו אחרי שביססנו במסמכים רפואיים את התלונות של הלקוחה ונזקיה
למה לא שולחים מכתב בלבד?
כי זה משדר לחברת הביטוח: “אני ממהר”, “אני מפחד מתביעה”, “תציעו לי כמה אלפים וגמרנו”. והתגובה מצד המבטחת – בהתאם: פיצוי נמוך משמעותית ממה שמגיע לכם.
מה עשינו במקרה הזה?
הלקוחה פנתה אלינו כשנה אחרי התאונה – באיחור משמעותי, עם תיעוד דל.
קודם כל, לא מיהרנו להגיש תביעה. השקענו בבניית התיק – הפניות לרופאים, תיעוד כל תלונה רפואית, בניית רצף טיפולי חזק.
רק כשכל הנתונים היו מוכנים – הוגשה התביעה לבית המשפט.
לאחר מכן, ניהלנו מו”מ של כחצי שנה מול חברת הביטוח, עיקש, שקול, ומגובה במסמכים.
התוצאה: הסכם פשרה במסגרתו שולמו ללקוחה 375,000 ש"ח, על פגיעה שלא תועדה בזמן אמת כמו שצריך.
למה חשוב עורך דין תאונות דרכים מנוסה?
רק עו”ד שמכיר את חוק הפלת”ד, דיני הנזיקין, הפסיקה הרלוונטית וניהול הליכים מול חברות ביטוח – יודע:
- מתי לשלוח מכתב ומתי להגיש תביעה.
- איך לבנות אסטרטגיה משפטית שתוביל למקסום הפיצוי.
- איך להציג נכון כאב וסבל, הפסד כושר השתכרות, עזרת צד ג' וניידות.
- ובעיקר – איך לא להתבלבל ולהסתפק במה שחברת הביטוח "מציעה".
מסקנה? הדרך הארוכה – היא הדרך הקצרה
לו הלקוחה הייתה פונה אלינו מיד אחרי התאונה – סביר שהפיצוי היה אף גבוה יותר. ככל שהפגיעה מתועדת סמוך למועד התאונה – כך הקשר הסיבתי חזק יותר, והוויכוח מול חברת הביטוח מצטמצם.
במילים פשוטות: תיעוד מוקדם + ייצוג נכון = פיצוי גבוה.
אל תחכו. אל תתלבטו. פנו עכשיו לייעוץ
אם גם אתם נפגעתם ב־תאונת דרכים - אל תתנהלו לבד.
עורך דין נזקי גוף המתמחה בתאונות דרכים יעזור לכם:
- לבסס את הפגיעה והנזק שלכם באופן אופיטימאלי
- להעריך את גובה הפיצוי שמגיע לכם באמת
- לנהל את המו"מ בצורה חכמה מול חברת הביטוח
- ולהבטיח שלא תתפשרו על פחות ממה שמגיע לכם
📞 צרו קשר עכשיו לייעוץ ראשוני ללא התחייבות
📌 אל תתנו לחברת הביטוח לקבוע את הערך של הפגיעה שלכם
📌 אנחנו כאן כדי להילחם עבורכם – ולהביא אתכם לתוצאה הכי טובה שאפשר