היתרונות של עורך דין בתאונות דרכים

נזקי גוף בתאונת דרכים

תאונת דרכים עשויה להיות אירוע מאוד לא סימפטי וכך גם כל התהליך המשפטי שבעקבותיה. למרות שהחוק ונסיבות התאונה עשויים להיות לצידכם, התנהלות לבד בתחום זה עשויה לעלות לכם ביוקר, מאחר ש"צדק" לא נעשה באופן אוטומטי. בנוסף, למרות שמידע משפטי רב מאוד זמין כיום באינטרנט, גם נפגע התאונה החרוץ ביותר לא יוכל ללמוד הכול לבד.

כפי שאדם לא ינתח את עצמו, כך לא חכם לטפל בנושאים כאלה ללא עורך דין. אלה כמה נקודות מפתח, שיחדדו לגבי השימושיות, היעילות וההכרחיות, בהסתייעות בעורך דין לתאונות דרכים, במיוחד במקרים שבהם הסיפור עלול להסתבך:

 

היבטי חוק

ניסיונו הרב והעדכני של עורך דין תאונות דרכים, הכרחי מבחינות רבות. זאת, בכל הנוגע לחוק, לתקדימים שונים, לנסיבות ודקויות רבות ומיוחדות שיש בנושא זה, להתנהלות נכונה בבית משפט, מול חברות הביטוח ועוד. לדוגמא: האם ידעת, שגם נהג שאשם בתאונה, זכאי לפיצוי כספי על נזקי גוף? דוגמא נוספת: אם מדובר בתאונת דרכים בשילוב נהיגה ללא ביטוח, מה הן ההשלכות למעורבים השונים בה?

התשובות לשאלות כאלה, לא תמיד ברורות. אפילו השאלה הבסיסית והפשוטה לכאורה "האם ניתן להגדיר זאת כתאונת דרכים?" עשויה להיות מקור בלתי נדלה לויכוח, דקויות ופרשנויות שונות, של בית המשפט בעצמו. עוד מורכבות, יש לגבי הוכחת נזק וכן הוכחת קשר בין הנזק לתאונה.

כך שאחד החיפושים הראשונים שאנשים עושים לאחר תאונת דרכים ובצדק, הוא עם המילים עורך דין תאונת דרכים. זאת, במטרה לקבל לכל הפחות את השירות השימושי של פגישת ייעוץ, להבהיר את התמונה ולגבש החלטות טובות יותר להמשך.

להתמודד מול מקצוענים

סביב תאונת דרכים "בוחשים בקלחת" גורמים רבים. כתוצאה מכך, מי שמעורב בתאונה עשוי להיתקל בלא מעט בעלי מקצוע, דוגמת חוקרים שונים (של חברות הביטוח, המשטרה, ביטוח לאומי) או רופא מומחה שאמור לתת חוות דעת מקצועית. גורמים אלה לא בהכרח רוצים בטובתו ולעתים הם גם ממנפים "טריקים" מטעים שונים, לשם השגת מטרותיהם. בכדי שלא לעשות טעויות מולם, הכרחית הנחיה של עו"ד בעל ניסיון, החל משלב מוקדם ככל הניתן.

להתמודד מול חברות הביטוח

חברות הביטוח הן גורם בולט במיוחד, שמעורב בהתנהלות שמתחייבת בעקבות תאונות דרכים. חברות אלה ידועות ולא לטובה, באינספור התרגילים שהן עושות בהקשר תביעות לתשלום פיצוי בתאונות דרכים. מדובר בגופים בעלי משאבים רבים, אשר לרשותם עורכי דין וחוקרים עם ניסיון רב, ספציפית בתחום זה, כך שלא כדאי להתמודד מולם לבד. חברות הביטוח עשויות בין השאר, לנסות להוכיח שהן לא חייבות לשלם את הפיצוי או לטעון שהפיצוי צריך להיות בסכום קטן ככל האפשר מבחינתן.

היבטי בירוקרטיה

גם כאשר חברות הביטוח מחויבות לשלם פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, הן עשויות לעכב את התשלום שמגיע להם בדרכים שונות ומשונות. בנוסף, לעתים מגיע פיצוי על תאונת דרכים גם מהביטוח הלאומי (למשל בתאונה שהתרחשה בדרך לעבודה). במקרים כאלה, חשובים מאוד ההתמצאות בכך והניסיון לגבי ההליכים הבירוקרטיים, לשם מימוש הפיצוי ומיצוי כל הזכויות.

היבטים כספיים

מעבר לנזקים הגופניים והנפשיים והנזקים לרכוש, תאונות דרכים הן לעתים קרובות גם מקור לנזקים כספיים לא מבוטלים. לכן, חשוב מאוד לצמצם נזקים אלה ולמקסם ככל הניתן פיצויים, ככל שהם מגיעים. הפתרון היעיל ביותר לכך, הוא להיעזר בבעל מקצוע. בתשלום לעורך הדין לא אמורות להיות "הפתעות" לא נעימות (שעלולות אף להפוך את התהליך לבלתי משתלם), מאחר ששכר הטרחה מחושב כאחוזים מהפיצוי, לפי כללים ברורים שקבעה לשכת עורכי הדין.

פוסטים נוספים

Closeup,Woman,Holding,Her,Wrist,Pain,From,Using,Computer,Long

מחלות מקצוע ומיקרוטראומה

תאונות עבודה מוכרות כמחלת מקצוע או מיקרוטראומה אני רואה לנכון להזהיר אתכם מראש שמדובר בנושאים מורכבים מאוד.  אני לא חושב שניתן באמצעות מאמר אח...
workloss

אובדן כושר עבודה

תביעות אובדן כושר עבודה מתחלקות לשני סוגים עיקריים –  אובדן כושר עבודה בעקבות ארוע תאונתי חד פעמי או אובדן כושר עבודה בעקבות מחלה או אוסף של פ...
Upset driver, stressful situations on road and fast rhythm in modern city

תאונת דרכים בדרך לעבודה – תאונת דרכים בדרך הביתה מהעבודה

נפגעתם בתאונת דרכים בדרך לעבודה או בדרך הביתה מהעבודה? מדובר בנושא מורכב ולכן חשוב לי לחלק את המאמר לכמה חלקים: מהי תאונת עבודה? ומה ההבדל בינ...
wheelchair-908343_640-1-1

הגשת תביעת נכות מהעבודה – המדריך המלא

כיצד מגישים תביעה לנכות בעקבות תאונת עבודה?  וכיצד מגדילים את הפיצוי הפוטנציאלי שלכם?  נדון ב-    ביטוח לאומי תביעת נכות מעבודה – כיצד מתחילים...
תביעת ביטוח מחלות קשות

תביעת ביטוח מחלות קשות

סרטן, התקף לב, מחלת כבד או אפילו השתלת איברים – כל אלו עשויים לזכות מבוטח בהגשת תביעת ביטוח מחלות קשות, שתעניק לו תגמול כספי וחד פעמי על מנת ל...
עורך דין בתביעת תאונת עבודה

תביעת נזיקין תאונת עבודה

מלבד חבילת התגמולים שמגיעה לנפגעי העבודה מהמוסד לביטוח הלאומי, קיימים עוד מספר גורמים מפצים שניתן לתבוע בגין המקרה. במאמר זה נפרט כיצד תוגש תב...
דילוג לתוכן